Nasze oryginalne anody morskie Volvo Penta zostały zaprojektowane z poświęceniem, aby chronić napęd, śrubę napędową Volvo Penta lub układ wody morskiej Twojej łodzi przed korozją galwaniczną. Wszystkie nasze anody morskie są rygorystycznie testowane i produkowane specjalnie pod kątem dopasowania do innych oryginalnych komponentów Volvo Penta. Dzięki temu zawsze możesz polegać na idealnym dopasowaniu, niezawodnym mocowaniu i optymalnej ochronie anod morskich dla Twojego systemu Volvo Penta.

Różne środowiska wodne, różne anody


W wodzie słonej i słonawej Volvo Penta zaleca stosowanie anod aluminiowych. Jeśli nie są one dostępne, można zastosować cynkowe. Anody aluminiowe i cynkowe nie są zalecane w wodzie słodkiej. W wodzie słodkiej zalecamy anody magnezowe, ponieważ przewodność elektryczna jest znacznie niższa niż w wodzie słonej i słonawej. Anod magnezowych nie należy stosować w wodzie słonej lub słonawej ze względu na ryzyko nadmiernej ochrony i wyjątkowo dużego zużycia anod.

Aluminium lepszym wyborem dla środowiska


Anody aluminiowe są generalnie mniej toksyczne dla organizmów morskich, co jest szczególnie istotne w morzu, dlatego w wielu miejscach omawiane są przepisy dotyczące anod cynkowych. Na przykład władze i organizacje w USA zalecają stosowanie aluminium zamiast cynku ze względów środowiskowych.

Aktywatory cynkowe i aluminiowe


Niewielkie ilości cynku są niezbędne dla organizmu człowieka, jednak w większych stężeniach cynk jest toksyczny dla środowiska. Anody cynkowe zwykle zawierają pewną ilość aktywatora, który zapobiega pasywacji w określonych warunkach. W tym celu wielu producentów anod cynkowych stosuje niewielkie ilości kadmu, który jest bardzo toksyczny.

Anody aluminiowe Volvo Penta nie zawierają kadmu.

Anody aluminiowe do wody słonej i słonawej


Od dziesięcioleci anody cynkowe są zalecane jako najlepszy wybór do zastosowań w słonej wodzie. Jednak stopy te ewoluowały przez lata. Anody aluminiowe oferowane obecnie przez Volvo Penta są bardziej wydajne niż cynk i są zalecane zarówno do wody słonej, jak i słonawej. W przemyśle morskim, rurociągowym i żeglugowym anody aluminiowe prawie całkowicie zastąpiły cynkowe w zastosowaniach słonowodnych.

Oferuje wiele korzyści w porównaniu z anodami cynkowymi


Anody aluminiowe o 30% mają wyższą zdolnością ochrony przed korozją, a jednocześnie działają  do 40% dłużej w słonej wodzie. I chociaż gęstość aluminium wynosi prawie 1/3 cynku, wydajność prądowa na jednostkę objętości jest nadal wyższa. Oznacza to, że anoda aluminiowa o tym samym rozmiarze wytrzyma dłużej, oszczędzając czas i pieniądze.

Ulepszone stopy rzucają nowe światło na aluminium


Volvo Penta intensywnie inwestowało w procesy produkcyjne stopów aluminium i systemy kontroli jakości, co pozwoliło uzyskać wysoki stopień czystości stopu. Przeprowadzono szeroko zakrojone testy laboratoryjne i terenowe w różnych środowiskach wodnych, uzyskując spójne wyniki, które potwierdzają przewagę stosowania anod aluminiowych Volvo Penta w porównaniu z anodami cynkowymi w wodzie słonej i słonawej.

Chroń swoją inwestycję


Zamów anody morskie i inne części do zastosowań morskich w sklepie Volvo Penta.